Aug. 6, 2010

Hej på er!

Jag tänkte berätta lite om min sommar i det här inlägget.
Eftersom att jag bloggat såå dåligt i sommar så skriver jag
lite om hela sommaren nu ist.

Jag hade semster från 18 juni- 21 juli! Kan verkligen inte
alls klaga på vädret, mycket sol på dagarna & regn på
kvällar/nätterna!

Förra sommaren så var vi väldigt mycket uppe i Norrsjön i
våran husvagn. Men i våras upptäckte vi att den hade blivit väldigt
fuktskadad under vintern som gått och vi beslutade oss för att
bygga en liten stuga ist. Vi började planen med att köpa en gammal
skogsbarack som vi först tänkte bygga ett inglasat "uterum" på men
ångrade oss och nu blir det en isolerad liten stuga, som vi även kan
vara i på vintern om vi vill. Baracken kommer att spönas in så den
blir "ett" med det övriga.
Det blir inget stort palats utan vårat lilla paradis! :)
Så den här sommaren har vi inte varit där uppe på samma sett som i fjol
utan nu har det mest "jobbats" där.
En helg var vi där och bara njöt & mådde gott!
Nu ser jag redan framemot nästa sommar då stugan (förhoppningsvis) är
klar så vi kan vara där MASSOR! :)

Just nu:


Annars har det inte hänt allt för mycket i sommar, men vi var till Döviken på
traktorracet & hade husbilen från lör-sön. Mysigt!!
Och det var meningen att vi skulle till Fäviken förra helgen men då gick husbilen
såklart sönder så vi kom inte iväg :(

Döviken:
 

Jag har ridit otroligt lite i sommar måste jag säga, Fille har haft rikligt med
semester ;-) (och jag dåligt samvete)
Men nu har vi kommit igång igen :-)
Förra veckan så var Fille och jag på långritt med Helen & Madde till Gransjön!
SUPER mysigt! Men jag rider aldrig mer så många mil på en gång i min Pessoa
sadel, seriöst, jag har ont i arslet fortfarande!! Näe, nästa gång blir det en skön
sadel, typ en bomlös el nåt!



Det har blivit en del kvällar med goda drickar i goda vänner lag, som vanligt varje
sommar ;-)
Kanske har jag glömt nån viktig händelse oxå men då fyller jag på sedan :)

Avslutar det här inlägget med kort på mina FINA hundar ♥





Åsikter!!
Skrivet av: Jenny

Jag vill oxå rida på långritt! Vart ligger Gransjön?

2010-08-06 @ 13:48:55
URL: http://jen81.blogg.se/
Skrivet av: mamsen

Fina bilder. Men jag kan tänka mig 2 st som hade ont i baken efter den ritten!

2010-08-06 @ 14:21:40
Skrivet av: Sofie

Jenny: Det ligger uppöver skogarna i Stöde ;-) Näe men vet du vart Gimsjön ligger?



Mamma: 2 st?

2010-08-06 @ 15:03:16
URL: http://sgradin.blogg.se/
Skrivet av: Frun

Härligt med uppdatering!

Bra att ni sonderat terrängen uppöver Gransjön för det verkar som att höstritten kommer att gå dit :)

2010-08-06 @ 18:08:29
Skrivet av: Jenny

Hm.. näe, jag är inte så hemma därborta jag :S Syrran kanske vet dock.

2010-08-07 @ 11:32:48
URL: http://jen81.blogg.se/

HÄR kan du skriva till mig!

Du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (frivilligt)

Adressen till din sida vill jag ha!

Varsågod å skriv!

RSS 2.0