Viskan i mitt hjärta ;)

Jag har en rätt slapp (tråkig) ledig dag i dag så jag satt
och googlade runt lite...sökte bla på Viskan.
Jag trivs ju här i mitt "vackra lilla Viskan" men när jag
läste på Wikipedia så skulle jag vilja flytta tiden BAKÅT.

Ett urdrag:
"Viskan är en småort väster om Sundsvall i Sundsvalls kommun där
Anstalten Viskan ligger/låg. En gång i tiden fanns även ett sågverk på orten.
Förr i tiden var Viskan mycket större än idag. I Viskan fanns sport- och
fritidsaffärer
samt bageri, cykelaffär, konfektionsaffär, Ica, Konsum samt
mindre kiosker
. Viskansparken, som ligger i Viskan, har varit en stor
dans- och nöjespark, där artister som Ronny och Ragge, Robert Wells,
Noice samt många andra stora artister har uppträtt. "

Tänk om det ändå kunde vara mer liv & röresle här på byn nu oxå.
Och närmare till affärn framför allt! ← Tänk att GÅ till bageriet och
köpa färskt bröd en lördagsmorgon! Eller bestämma en fikadejt med
vännerna på det lokala cafe´t! ;)



Jag brukar kika in på en sida som heter "Ruinromantik i Västernorrland
& Sverige" Där hittade jag det här inlägget om Viskan → Klicka Här

Åsikter!!
Skrivet av: Maria J

Kan alltid komma och dricka Kaffe hos mig ;)



Kram

2010-10-06 @ 15:14:29
Skrivet av: Sofie

Tack min vän!

2010-10-07 @ 09:00:14
URL: http://sgradin.blogg.se/
Skrivet av: Gittan

Ja vad säger man Det var bättre förr eller? Det är iallafall nostalgi Mysigt att se hur det var förr

2010-10-07 @ 09:33:12
URL: http://gittanwb.blogg.se/

HÄR kan du skriva till mig!

Du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (frivilligt)

Adressen till din sida vill jag ha!

Varsågod å skriv!

RSS 2.0