1 oktober 2009

Välkommen oktober!

Första dagen i oktober bjöd på kyla & sol! Och ganska blåsigt.
Nu är vintern och den riktiga kylan på intågande!!

Som ni kanske har märkt så har jag haft 2 veckors uppehåll,
och för första gången sen jag började blogga för 3 år sen så
har jag haft funderingar på att lägga ner min blogg...men vi får
se hur det blir med det, måste fundera riktigt. Vill vara säker på
mitt beslut. Kanske får jag tillbaka min blogglust igen, kanske inte.
Jag läser inte ens andras bloggar längre. Idag var jag in en sväng
på några stycken men jag har t.o.m tappat lusten med det!

Annars rullar livet på i vanlig fart. Just nu har jag haft ganska fullt
upp att renovera min hästtransport. Har bytt ut några väggar och målat
om den. Det blir bra! Det är ju en gammal finka så man inte förvänta
sig allt för mycket. Men det som är bra är att golvet är i kanon skick.
Där har man ju annars en ganska stor kostnad. Nu är det taket kvar att
tvätta och måla sen är det lite småfix kvar bara!
Före och efter bilder kommer så fort den är helt klar.

Med Fille är allt bra oxå! I måndags hade vi träning i Stöde för Marianne
Bäckström! En rolig och bra träning! Fille skötte sig utmärkt och allt kändes
bra! Ser fram emot fler träningar för henne, kanske borde vi gå ihop några
stycken från "byn" och åka ner en gång i veckan under vintern och träna?
Så tråkigt att vi inte har nåt ridhus här i byn....tänk va kanon det hade varit!

Idag har Totte badat och blivit borstad, han var faktisk både tovig och skitig
i pälsen! Men nu ser han ut som den prins han är! ♥
Atlas sprang direkt fram till hårtorken då jag slog på den,(han trodde det
var han som skulle torkas) han älskar när man blåser varmluft på hans kropp,
Troja därimot är av en helt annan åsikt....

Jag var på Dollarstore i tisdags och hittade lite smått och gott...bla en "magväska"
att ha om man är på kurs med vovven eller på promenaden i skogen!
4:a  fack, den ena med dragsko (för hundgodiset) och i ena facket låg det en
hopfällbar vatten skål! Jag har ofta saknat nåt att ha godiset i när vi går på prommis!
Fickorna blir ju så äckliga av allla smulor.
Köpte även en reflexväst åt Totte för 10 (!!) kr!

 


I morgon ska vi ut på krogen (Oscar) med jobbet! Har beställt bord, så det ska bli
skit skoj! SYND bara att man inte har några snygga kläder!! (suck)

Nä nu är det dags att avrunda.....men först:

Jag skulle vilja beställa 2 böcker på nätet:
 och

Nån av er som läst dom?


Ha det så bra så får vi se när jag skriver nästa gång!







Åsikter!!
Skrivet av: mamsen

Ja det är konstigt men det blir inte av att man läser bloggar,tror att kan bero på facebook,tyvärr

2009-10-01 @ 21:04:22
Skrivet av: Sofie

Jo det har du rätt i, fast å andra sidan är en blogg en helt annan sak....men det stämmer nog.

Man har inte tid att sitta vid båda...

2009-10-01 @ 21:14:06
URL: http://sgradin.blogg.se/
Skrivet av: Frun

Å jag älskar ju Dollarstore!!!!

Jag vill gärna hålla igång ridningen under vintern som vanligt, men det beror ju på vilken dag vi "får". Tungt med en veckodag för en frusen och halvlat rackare =)

2009-10-01 @ 21:17:13
Skrivet av: Mamilla

Välkommen tillbaka!

Är ju in flera ggr om dagen å kikar om du skrivit.



ja, facebook....vad jag har att säga om denna sida så fattar jag inte hur vuxna människor sitter och leker med farm,maffia.. osv.Folk kliver upp tidigt och kollar sin farm ,mjölkar och bygger sin gård helt ofattbart herregud!!

Roligare att läsa bloggar tycker jag iallafall men smaken är ju som baken.. tur det.

Kram på dig KUL att du är tillbaka

/Mamilla

2009-10-01 @ 21:24:17
URL: http://www.123.minsida.se/lindbacken
Skrivet av: Nillah

Vad skoj med uppdatering =)Men 2 veckor, det trodde jag inte att det hade gått, kära nån vad tiden går fort!! För fort!! Jag tror också att FB tar mycket tid, ibland lite för mycket kanske, he,he, ;) Men sant som Mamilla säger: "Roligare att läsa bloggar" det tycker jag med =) Snygga kläder?? Behövs väl inte heller, Du är ju snygg!! =)

Kram!!

2009-10-02 @ 00:08:39
URL: http://gronstacity.blogg.se/
Skrivet av: Monke

Ha så kul ikväll!



Du som har sååå snygga kläder :-)

Krams

2009-10-02 @ 06:09:46
URL: http://monkes.blogg.se/
Skrivet av: Gunilla

Likadana reflexvästar som jag köpt till mina hundar. Billiga med dålig passform. Jag har vänt åt alla håll men dom sitter lika illa ändå.

Det där med bloggar går nog i vågor. Jag har också slutat med det. Tror att tiden, för mig, inte räcker till riktigt.

Facebook är lite enklare, man når flera samtidigt.

Kram på dig

2009-10-05 @ 11:31:29
URL: http://www.cukids.se

HÄR kan du skriva till mig!

Du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (frivilligt)

Adressen till din sida vill jag ha!

Varsågod å skriv!

RSS 2.0