Nov. 10,2009

Hej hopp!

Jag är ledig idag, vilket känns mycket bra.
Jag började dagen med att åka med hundarna
till skogen så dom fick springa av sig och busa!
Sedan skjussade jag hem Atlas & Troja men Totte
fick följa med mig till stallet. Jag tänkte att han skulle
få följa med ut på en ridtur. Sagt och gjort.
Det gick ganska bra men han ville gärna gå alldeles
bakom Fille i början och det gillar jag inte alls. 
Fille kan ju bli rädd och sparka till och då....huu!!
Vill inte ens tänka tanken på vilka skador det kan bli.
Men efter ett tag gick det bättre! "Träning ger färdighet"

Sitter och försöker klura ut vad jag ska göra för mat idag.
Det blir förmodligen nånting med kyckling...
Jag gillar verkligen inte att laga mat. Ett nödvändigt ont
tycker jag att matlagning är!

Blir jätte glad om nån vill dela med sig av ett snabbt och
enkelt recept på nånting med kycklig!!

                   -Later

Åsikter!!
Skrivet av: Annelie S

Hallå Sofie!

Här kommer ett recept.=)

Skär kyckling o bacon i bitar, bryn i stekpanna krydda kycklingen m salt o peppar. Häll på matlagningsgrädde, pressa i en el flera vitlöksklyftor och smaka av med balsamico och sop. Servera med fullkornspasta och sallad. Supergott!



Hoppas allt är bra med dig.=)

/Annelie

2009-11-10 @ 13:50:58
Skrivet av: Nillah

Här får du ett recept av mig med =)

Kyckling, skär i bitar, stek & krydda med salt & vitpeppar!!

Gul lök & Purjolök, skär i bitar & stek!!

Champinjoner (burk har jag använt, men det går säkert lika bra med färska också) stek tills dom får fin färg!! Häll på grädde & tillsätt gul & röd paprika i tärningar!! Enkelt & Mumsigt!! Kram

2009-11-10 @ 14:10:22
URL: http://gronstacity.blogg.se/
Skrivet av: Anonym

In med en låda stinas kyckling i ugnen,koka ris och gör curry sås.....Enkelt snabbt och gott tycker jag :)

2009-11-10 @ 15:21:55
Skrivet av: Monke

kycklingwook?? i med grönsaker man tycker om å nudlar eller ris!! Mumma

2009-11-10 @ 15:22:38
Skrivet av: Sofie

Åh va goda recept! Vart sugen på att göra alla!

Tack!!

2009-11-10 @ 15:28:22
URL: http://sgradin.blogg.se/
Skrivet av: Bodil

min favorit är flygande jakob =) Jag gör den på ris bädd alltså kokt ris i botten i en ugnsfast form stektkycklingbitar (fileér) vispad grädde med chilisås som man häller över kycklinen och riset in ungnen när det bara återstår en liten stund lägger jag på banan bitar och bakonklipp in i ugnen i gen och det brukar bli så himla mumsigt!!



ett tips! Ta alla recept du får skriv ut dem och sätt dem i en pärm då kan du kolla varje gång du går bet på dina vänners favoritrecept!



Kramizar

2009-11-10 @ 16:43:30
URL: http://trollmammas.blogg.se/
Skrivet av: Sofie

tack för tipset Bodil! :)

2009-11-10 @ 18:42:57
URL: http://sgradin.blogg.se/
Skrivet av: Moa

Hej Sofie!



Bättre sent än aldrig med middagstips, kyckling + wookgrönskaer och cremefraiche och santa maria kycklingkrydda. supergott!

2009-11-10 @ 19:00:55
URL: http://kerfstedt.blogg.se/
Skrivet av: AK

Ja visst blev det skillnad. Precis köpte huset av Ewa :)

2009-11-11 @ 07:20:11
URL: http://annak.webblogg.se/

HÄR kan du skriva till mig!

Du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (frivilligt)

Adressen till din sida vill jag ha!

Varsågod å skriv!

RSS 2.0