Att blogga.

Det här med att blogga har sina för och nackdelar.

Jag gillar att skriva & har flera gamla dagböcker i lådorna.
Har även alltid gillat att fota & titta på kort, så att börja blogga
kändes riktigt roligt & en naturlig grej för mig!

Jag stöter ofta på folk som inte alls förstår sig på det här med bloggandet.
Och det kan jag till viss del förstå. Men jag har svårt att inför dessa människor
försvara mitt eget bloggande....kanske konstigt men sant.

- Varför bloggar du? HUR kan du lägga ut ditt liv i bilder och text offentligt?

Dessa är frågor jag stöter på...(ofta med negativitet i rösten)
Känns inte som att det är en tillräcklig förklaring det jag skrev här ovan,
att jag alltid skrivit dagbok & alltid gillat att dela med mig av mina fotoalbum...

En annan sak som kan vara negativt med bloggande/cyberrymden är att folk
skapar sig en bild av hur man är utifrån bloggen, och det är klart att det blir så
(det gör jag själv oxå till viss del om personer)
MEN jag skriver inte om allt som händer i mitt liv & allt som jag gör!
Det är mycket ni inte får ta del av!

Jag gillar att skriva om det som jag tycker är roligt  i mitt liv.
TEX:  Hästen, hundarna, husvagnen & festerna. 
Fick en kommentar i dag som fick mig att fundera på hur folk ser på mig egentligen?

Är det helt fel att vilja ta en god drink då man är ledig på helgen?
För mig är det ledighet, kamratskap & myyys!!! Alla är vi olika.
Vissa gillar att spendera helg kvällar framför tv:n, men det är jag för social för
att klara av, jag vill träffa folk & umgås med nära och kära.

Jag gör så mycket annat i mitt liv oxå men jag skulle inte känna mig nöjd
med mig blogg  om jag skrev alla gånger jag tvättade, städade och lagade mat.
Men kanske jag ska skriva om det varje dag ist?
Och skippa party bilder & dyl?

Personligen tycker jag att bloggar med mycket bilder och lättsam text är kanon!

Det  man inte får glömma i den här blogg världen är att man (iaf jag) först
& främst bloggar för min egen del & ingen annans.
Dessutom vet jag ju själv hur hela mitt liv ser ut.
Det här är smällar man får ta när man har blogg, men det är ju trist.


Åsikter!!
Skrivet av: Nillah

BRA skrivet =0) Alla tycker ju olika så är det ju!! En blogg är ju bra för man kan ju "hålla koll" på dom man inte träffar så ofta eller dom som kanske bor långt bort & då kan det ju vara kul att läsa vad dom gör eller inte gör ;0D Jag gillar din blogg, för jag vet vem du är, bilder är alltid kul & lättsamt att läsa den =0) Kram på dig!!

2009-06-30 @ 00:35:20
URL: http://gronstacity.blogg.se/
Skrivet av: Helèn

Helt rätt! I en blogg skriver man om det man själv vill, och passar inte det folk kan dom låta bli att läsa. "En god drink har man väl, som vuxen, rätt att dricka när man vill" Avundsjuka kanske ligger bakom?

2009-06-30 @ 12:10:28
Skrivet av: mamsen

Men herre gud!! Man skriver väl om vad man vill.Folk kan väl stunta i att läsa om dom hakar upp sig men det är dom väl för nyfiken för. Töntigt!

2009-07-01 @ 09:15:32
Skrivet av: mamsen

Men herre gud!!!Man skriver om vad man vill.Folk får väl låta bli att läsa då men det är dom väl för nyfiken för.Töntigt!!!!!

2009-07-01 @ 09:18:01
Skrivet av: -bakeba-

PÅ sin blogg väljer ju var och en hur mycket de vill dela med sig av sitt liv...vardagens sysslor, fester, arbete etc.

Var och en väljer ju också själv hur pass anonym inför läsarna man vill vara.

Hur någon kan haka upp sig på att du tar dig en drink då och då kan jag inte fatta, det är ju en av livets små livsförhöjare och en skönt sätt att koppla av efter dagens bravader!!!

Det finns ju familjer som dricker ett glas vin varje dag efter middagsstökandet tex.....men där är det ingen som klagar eller påpekar!!



Nej, di blogg ska fortsätta i den stil den gjort hittills :-) rolig, intressant och hemtrevlig"...om någon inte gillar den så har jag ett gott råd: sluta läs bloggen!!!



Jag själv kan tycka min blogg är trist iom att jag inte lägger ut foton pga jag vill hålla mig lite hemlig efter att ha råkat ut för vissa saker pga min gamla blogg....skrev väl saker somliga inte gillade och så....därför valde jag att hålla min blogg relativt anonym...



Ha det gott i värmen!

2009-07-01 @ 11:53:10
URL: http://bakeba-babblar.blogspot.com
Skrivet av: Catrin

Herregud vad bra skrivet!!! Precis vad jag går och tänker på just nu.. att om jag väljer att plocka vissa bitar att skriva om, vinklas jag till en viss person.

2009-07-10 @ 01:34:52

HÄR kan du skriva till mig!

Du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (frivilligt)

Adressen till din sida vill jag ha!

Varsågod å skriv!

RSS 2.0