Adrenalin!

Shit vilken grej.

Maja & jag åkte ner till stallet, Maja skulle rida & jag tänkte ta en promenad
bredvid henne.
Vi gjorde iordning Cosmos & borstade av han en massa vinterpäls.
Innan vi skulle gå så tog jag med mig ett grimskaft och hämtade Susand hagen,
tänkte att hon kunde få följa med på en prommis. Sagt & gjort.

Vi gick "runt Lindberga", ni som varit där vet nog hur jag menar.
När vi kommer i backen upp mot Lindberga igen så är Maja före med Cosmos,
då trampar Susand plötsligt på sitt grimskaft (det är långt) och rycker till och
jag tappar henne. Då tar häst (jäveln) och skenar (!!) i väg förbi Maja & Cosmos,
han hakar naturligtvis på!!
Fullt sken, FÖRBI stallet och upp mot Edeskola. Jag springer och skriker,
Maja skriker oxå. Massa hör oss och börjar springa efter Maja och hästarna
men förjäves.
Jag hoppar in i bilden och kör efter. Inga hästar, INGEN MAJA!!!
Paniken stigersamtidigt som tårarna rinner. Tankarna snurrar i huvudet...
...Va faan har jag ställ till med??? Såg hemska syner framför mig...

Ser plötsligt Cosmos vid Edeskola, utan ryttare! Åhh herregud!
Vart är ungen?
Far ett varv till, när jag kommer uppför backen vid hagen ser jag
Maja komma gåendes med Maria vid det gula huset!
Snacka om att en sten föll från mitt hjärta då!
Sprang fram till Maja och höll om henne ♥
Lättad.
Hon hade inte gjort sig illa. Kändes sig bara lite stel.
Han hade hoppat över en snöhög och in på en "stig" då hade hon
hoppat av! Klokt gjort.

En himla tur att alt slutade lyckligt. Både häst och ryttare oskadda!
Ni kan kanske ana hur hårt mitt hjärta slog?! Jag var så skakis efteråt att
jag inte orkade rida min egen häst, benen var som gele´.

Lugnet före stormen...


Åsikter!!
Skrivet av: Anna S

Vilken tur att allt slutade bra och att varken hästar eller människor kom till skada.

Kram

2009-04-05 @ 14:49:27
URL: http://lakelanders.blogspot.com
Skrivet av: Maria J

Tur att inte Maja gjorde sig illa.



Kram



2009-04-05 @ 15:51:37
URL: http://miamariaj.blogg.se/
Skrivet av: mamsen

Tur att allt gick bra för er.Vad maja stackarn skulle bli rädd !!!

2009-04-05 @ 16:27:23
Skrivet av: Josefine

Vilken tur att det slutade väl!

2009-04-05 @ 16:27:32
URL: http://blaeld.blogg.se/
Skrivet av: Frun

Gaaah vilken mardröm, lyckligt slut gudske lov! Dom är ju som dom är, dom fyrbenta =)

2009-04-05 @ 21:44:17
Skrivet av: Caroline

Men guuud!!! Vad hemskt! Jag kan verkligen förstå din panik och ångest och oro!!!!!

Fy bubblan vad hemskt!

Tur att allt gick bra. Och jag håller med dig; smart gjort av Maja att hoppa av!

2009-04-05 @ 21:54:49
URL: http://carolinehulinder.blogg.se/

HÄR kan du skriva till mig!

Du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (frivilligt)

Adressen till din sida vill jag ha!

Varsågod å skriv!

RSS 2.0