Karma!?

Jag frågade Massa i går om han tror på karma...
...Jag fick inget ordentligt svar.
Så nu vill jag höra:

-Tror DU på karma?

«Karma, ett begrepp som kan spåras tillbaka till Upanishaderna, genereras enligt denna tanke genom våra handlingar och summan av den under ett helt liv ackumulerade karman, karma-phala, bestämmer i sin tur var och som vad vi återföds i nästa reinkarnation. Goda gärningar genererar god karma och onda gärningar ond.

Människans goda gärningar, d.v.s. god karma belönas i nästa liv på det sättet att man kan nå en bättre existens. Man kan t.ex. vara en larv, och om man samlat god karma kan man bli något bättre i nästa liv.
Det lägsta man kan vara är ett spöke.»


Åsikter!!
Skrivet av: mamsen

Tror jag på !!!! Är du en god medmänniska så belönas du i ditt nästa liv.Hoppas jag slipper bli spöke då

2008-05-24 @ 16:19:04
URL: http://ygradin.blogg.se/

HÄR kan du skriva till mig!

Du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (frivilligt)

Adressen till din sida vill jag ha!

Varsågod å skriv!

RSS 2.0