Godmorgon!

Härliga lördags morgon!

Igår kväll gick jag och la mig kl 21.30, somnade nästan direkt.
Och sov till kl 7.30, det har varit mycket den här veckan så inte
konstigt att jag var trött...SKÖNT att sova ut iaf.

Igår eftermiddag så skulle Collis få nya skor med broddar så hon
slipper halka. Hon fick även snösulor fram.
Men ack så fattig matte vart efter den skoningen...1112:- GAH!
Allt blir bara dyrare och dyrare. Men hovslagaren var duktig och
noggrann och det är VIKTIGT!
Efter det skulle jag & Maria raka Collis...det gick bra till en början..
men sen när vi kom till magen då var hon verkligen jätte killig och
vart helt hopplös i stallet.. Jag ska fortsätta idag hade jag tänkt.
Så ser ni en halvtrakad häst på byn i dag så är det min!
Men jag bjuder gärna på ett gott skratt image1207

Idag skulle vi ha haft hoppkurs....men den blev inställd.
Vart såå besviken, hade verkligen längtat efter det här.
Både Lena, Ylva & jag.
Så nu får vi se när den blir...för till helgen går det inte,
då har Lindberga hopptävling på lör & vi har  dressyr tävling
på söndag!!
Helgen därpå så jobbar jag....Åh va trist!!
Men men..
Vi bestämde oss för att rida en längre tur tillsammans idag
istället.
Jag får se framemot onsdag ist. Då ska Collis ridas för
Maggan Bäckström! Weeiii va spännande!
Maria ska ha med sig sin unghäst oxå, hon ska hoppas in då,
det ska bli roligt att se.

Oj va mycket hästsurr det blev. Men det är ju mitt LIV
det är inte så konstigt egentligen.

I kväll ska jag till Lena på inflyttningsfest (tror jag). Ser framemot
att ta en drink med folket på byn!
-Catrin, jag vill inte missa inflyttningsfesten..(hoppas du förstår)
(Hoppas inte man är bakis i morron bara,finns det nå värre??)

Vi är hund/katt vakt åt mamma & pappa i helgen. Dom bor på hotell
och bara myser. Det är dom VERKLIGEN värda, mina älskade
föräldrar! Vad skulle jag göra utan dom??!

Nä nu har hästarna stått inne för länge redan....måste dra.

Ha en SKöN lördag allihop!
Och NJUT av dagen!

Pöss

Åsikter!!
Skrivet av: mamilla

Godmorgon på dig!
Jag vet hur det kan vara med hästar som inte vill klippas.Har du öronproppar?Annars har jag det , de brukar bli lite lugnare då.Kram Mamilla

2007-11-10 @ 08:44:58
Skrivet av: Carro

Oj, vilket långt inlägg! *skratt
Länge sedan jag läste det på din sida. Men KUL!!!
När jag var liten så fick jag vara med Maggan en HEL dag på Näset och rida på olika hästar! *ler
Och jag var såå stolt, minns det som i går. Hon är super hon!! Det blir nog skoj det!! Vad härligt med en långritt idag nu då, i detta underbara väder! HA DET SÅ TREVLIGT! Kram

2007-11-10 @ 09:05:11
URL: http://carolinehulinder.blogg.se
Skrivet av: Maria

Ja ni kan ju inte få annat än en härlig ridtur i dag med det här vackra vädret. Njut Sofie.
Va bra av mamma & pappa att dom åker bort & myser en helg hoppas dom har det trevligt.
Ha en härlig lördag & du ta två drinkar så du inte blir låghalt...fniss
Kram

2007-11-10 @ 10:15:28
URL: http://lofgrens.blogg.se
Skrivet av: josefin

hej Sofie ja det är en bra lördags moron jag ska ju på kalas och det ska bli kul

2007-11-10 @ 10:35:20
Skrivet av: Anonym

Tänkte jag skulle ringa dig om ikväll... men jag ser att du har andra planer!! Det får bli en annan gång helt enkelt... Trist! Hade vari kul at äntlige få parta ihop =( Jag får försöka hanka mig fram på skridskorna själv utan dig i armkrok =) Går nog bättre med lite vin till -not (haha) KRAM

2007-11-10 @ 12:47:55
Skrivet av: Gittan

Vilken läsning tog halva dan att plöja igenom, men det är alltid roligt att läsa vad du skriver Kramis Gittan

2007-11-10 @ 21:00:14
Skrivet av: matilda

men lite uppdatering nu sofie ;)

2007-11-11 @ 12:19:06
Skrivet av: elenor

Maggan är superduktig hoppade mycket för henne innan jag blev för gammal för att tävla ponny..
Hon är alltid glad och positiv så det blir nog roligt att kolla på träningen.
Hon stärkte mitt självförtroende för hoppningen också väldigt mycket...

HUr går det med köksplanerna?
Vilen hovslagare har du, min hovslagare heter LIsa och mina hästar blev också skodda i fredags. Jätteduktig och gullig tjej.

Mossan har nyss blivit klippt han med. Han blev väldigt glad och lycklig att
bli av med flera kilo päls den stackarn...

Du får gärna komma in och kommentera i min blogg ibland om du vill..

/ Elenor

2007-11-11 @ 13:40:56
URL: http://www.ellas81.blogg.se
Skrivet av: elenor

jo då är det samma hovslagare, tycker att hon var jättebra..

Jo jag ska
börja tävla framöver här...
är lite bättre i knät igen...

2007-11-11 @ 19:23:38
URL: http://www.ellas81.blogg.se

HÄR kan du skriva till mig!

Du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (frivilligt)

Adressen till din sida vill jag ha!

Varsågod å skriv!

RSS 2.0