Utveckling

Personlig utveckling..

Januari 2007 började med att jag tog mig en riktig funderare över människorna i min närhet.
Vilka är mina vänner? Vilka av människorna omkring mig får mig att må bra, vilka får mig
att må dåligt? Det var inte det lättaste att fundera över, men jag kom fram till hur jag kände...

Efter det har jag omprioriterat mitt liv och vet vilka dom sanna vännerna är och vilka
som har en plats i mitt liv och i mitt hjärta.
Jag mår så mycket bättre efter det. Varför har jag inte tänkt så tidigare?

Jag har varit, och är till viss del, en människa som mår väldigt dåligt över att höra folks
skit snack om mig. Folk har alltid en åsikt och man kan inte vara älskad av alla.
Men tillochmed den bristen hos mig själv har jag jobbat på och kommit en LÅNG
bit på väg.  

JAG TAR INGEN SKIT!    

Oftast är det ju så att dom människor som kastar mest skit är dom som mår
dåligast själv. Har många exempel att ge,men tänker inte göra det.

Baserat på min egen erfarenhet så kan jag säga att när jag mått dåligt, så kanske
jag har sagt saker som inte är så snälla oxå. Men nu när mår jag bra tycker jag det
är slöseri med tid att lägga ner energi på sånt som inte alls har nån betydelse
EGENTLIGEN!

Alla är vi olika, och det här är mina åsikter och man berhöver inte alls förstå dom
eller gilla dom.
Jag har mycket kvar att jobba på med mig själv, ingen är perfekt. Men det bästa är
att jag kommit en bit på väg!

Ta vara på tiden alla ni där ute, och använd den så ni  blir lyckliga.
Livet är för kort för att slösa bort på saker som gör dig olycklig!

"Livet är som ett kortspel.
Korten du får är ödet,
sättet du spelar dom på
är den fria viljan"

Kram Sofie


Åsikter!!
Skrivet av: Marie

Hej!

Ja visst är det så.Man undrar om man har en plats i ditt liv.Men själv har jag insett att allt skitsnack är det ingen ide att lägga /slösa energi på.Du vet den vanliga svensson avundsjukan kommer aldrig att försvinna.Kram Mamilla

2007-04-18 @ 07:18:50
Skrivet av: sofie

Mamilla: Självklart har du en plats i mitt liv!:-) Du är min vän, min kusin och mitt bollplank när det gäller hästar. Tro inget annat, tokfia!
KRAM**

2007-04-18 @ 07:51:56
Skrivet av: Maria & Kruse

Men herre gud jänta vad du blivit förståndig!

2007-04-18 @ 08:05:00
Skrivet av: sofie

Maria: Ja visst har ja! Haha!

2007-04-18 @ 08:14:54
Skrivet av: Marie

Vad skönt att höra kära kusin tycker MYCKET OM DIG OCH DIN FAMILJ SAMT HELA TJOCKA SLÄKTEN.Många kramar från Mamilla

2007-04-18 @ 09:00:07
Skrivet av: kina

du skriver så bra så jag ryser! jag e stolt, glad o lycklig över att du e min vän/kram kina

2007-04-18 @ 12:24:05
Skrivet av: sukka



Fy faan gumman, du rules!! Gillar särskilt frasen "jag tar ingen skit" Det är ju mitt motto oxå!!! Love you...

2007-04-18 @ 12:39:54
Skrivet av: sofie

Tack snälla ni!

2007-04-18 @ 12:41:25
Skrivet av: Anonym

...det är så nyttigt att ta sig en rejäl funderare ibland...kram.

2007-04-18 @ 21:42:53
Skrivet av: Fru Norbäck

sa jag.

2007-04-18 @ 21:43:30

HÄR kan du skriva till mig!

Du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (frivilligt)

Adressen till din sida vill jag ha!

Varsågod å skriv!

RSS 2.0