Upprörd!!

Jag har varit rätt upprörd i dag sen jag läste Sundsvallstidning (st.nu) i morse vid frukosten.

Dagens artikel handlade om Jimmy, en kille som hittades död i sina lgh förra året av sina föräldrar! 
Ett fall som avskrevs efter bara två månader med motiveringen "brott kan ej styrkas".
Det gjorde man utan att vara helt säker på varför Jimmy dog.

Jag har tänkt på det här hela dagen och har haft svårt att konsentrera mig på nåt annat.

 *1 juni vid 19-tiden hittade föräldrarna Jimmy på mage i sängen, med händerna under sig och naglarna intryckta som klor i brösthuden. Över huvudet låg en kudde.
   – Han var helt sönderslagen i ansiktet. Näsan låg bredvid ansiktet, och han hade ett hål i bakhuvudet, minns Rickard Aldrin.
   Lägenheten var sönderslagen, med tydliga spår av strid.
   Dörren var låst från utsidan, och en av Jimmys nycklar saknas ännu.*

Hur i helvete kan man avskriva ett sånt här fall?? Det är väl en självklarhet att nånting har hänt och att han inte kan ha orsakat dom här skadorna själv!!
Jag bryr mig inte om att Jimmy tydligen hade haft en brokig uppväxt och varit kriminell missbrukare. Han var en människa, en son, en bror, en vän, en familjemedlem till någon/några! Tycker så synd om anhöriga som inte blivit lyssnade på. Jag känner inte till familjen personligen men reagerar väldigt starkt på det jag har läst i dag.
Jag hoppas verkligen att polisen tar tag i det här och att dom inte återigen sopar det det här under mattan, för det är vad jag tycker dom har gjort.
Vila i frid Jimmy...

/S

Åsikter!!

HÄR kan du skriva till mig!

Du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (frivilligt)

Adressen till din sida vill jag ha!

Varsågod å skriv!

RSS 2.0