Måndag

Veckorna rusar fram så fort att man knappt hinner med....
Den här veckan har jag en arbetshelg framför mig.
Jag hoppas på fin väder i mitten av veckan, jag är ledig
på torsdag...skulle ha varit ledig på onsdag oxå men då är det utbildning.
Idag jobbar jag kvällen så solen hinner väl just titta fram innan man ska på
jobbet.

Ringde Jonas förut, han kunde komma i morgon, så det var ju snabbt ändå!
Så idag åker jag bara ner till stallet för att pussa på älsklingen lite.
Dessutom ska jag hämta en grej från stallet som jag sålt på tradera.
Måste väga den för att veta vad jag ska ta i frakt....

Jag avslutar detta inlägg med en MÅNDAGS fräckis:
OBS! Känsliga läsare varnas för bilden...hihi

"De säger att storleken inte har nån betydelse...."

Det var en gång en man som inte var nöjd med sitt redskap.

Den var helt enkelt för lång. Den var hela 50 cm och han visste inte vad han
skulle ta sig till så han gick till en häxa för att be om råd. Häxan tänkte länge
innan hon sa:

-"När du går in i skogen kommer du att möta en groda. Fråga grodan om
han vill gifta sig med dig. Om grodan svarar NEJ krymper ditt redskap med
10 cm, men om grodan svarar JA växer den med 10 cm. Det är alltså en chanstagning."

Mannen vägde för och emot, men kom till slut fram till att det var värt att ta chansen.

Han gick in i skogen, hittade grodan och frågade: - "Vill du gifta dig med mig?"

-"Nej", sa grodan. Mannen sprang hem, tog av sig byxan och mätte. Faktiskt hade
den krympt!

Den var nu bara 40 cm. Mannen fick blodad tand och sprang ut i skogen igen och
mötte grodan och frågade:

-"Vill du gifta dig med mig?"

-"Nej", sa grodan.

Mannen sprang hem igen och mätte.

Nu var den bara 30 cm.  

"20 cm", tänkte mannen, "20 cm hade varit  helt perfekt" och därför sprang han till
skogs igen, mötte grodan och frågade:

-"Vill du gifta dig med mig?"

-"Men kära du", svarade grodan,  "Hör du dåligt, eller? Jag har sagt det förut och
jag säger det igen:

-NEJ, NEJ och åter NEJ.....!!!!!


Åsikter!!
Skrivet av: anno

hej fredagskvällen var trevlig. jag kommer absolut att kika in här fler ggr med:) hadet bra. fin hästen är.

2009-03-16 @ 12:42:26
URL: http://annosliv.blogg.se/
Skrivet av: mamsen

den var jäkligt bra

2009-03-16 @ 15:22:42
Skrivet av: inlinquisch

hahaha fan va rolig S

2009-03-16 @ 15:50:54
URL: http://inlinquisch.se
Skrivet av: maria

men såååå liten snopp kan väl ingen ha??? är bilden fixad på ngt sätt?? annars: stackare!!

2009-03-16 @ 19:53:04
URL: http://maroschkas.blogg.se/
Skrivet av: -Bakeba-

Ah...hahahahaa!

Sicken otur......höhö!

2009-03-16 @ 19:53:44
URL: http://bakeba-babblar.blogspot.com

HÄR kan du skriva till mig!

Du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (frivilligt)

Adressen till din sida vill jag ha!

Varsågod å skriv!

RSS 2.0