Dikt



Den här dikten  berör mig ända in i hjärtat....

♥ Jag lever i ungefär 15 år.

♥ Varje gång du lämnar mig, betyder sorg för mig.

♥ Ge mig tid att förstå vad du begär av mig. Gör mig lycklig, du är hela mitt liv.

♥ Var inte arg på mig länge åt gången och lås inte in mig som straff.

♥ Du har ditt arbete, dina vänner, dina nöjen. Jag har bara dig.

♥ Tala med mig fastän jag inte förstår orden; jag blir glad bara över att höra din röst.

♥ Kom ihåg att jag aldrig kan glömma hur du är mot mig.

♥ Innan du slår mig, kom ihåg att mina tänder kan krossa din hand, men jag använder inte min styrka mot dig.

♥ När du blir irriterad på mig för att du har mycket att göra, så tänk på att jag kanske är sjuk, har ont i magen, är trött eller deppig.

♥ Ta hand om mig när jag blir gammal; kom ihåg, du blir också gammal.

♥ Var hos mig när jag har det svårt, allt blir lättare bara jag har dig.

Jag älskar dig. 

            Din hund.


Åsikter!!
Skrivet av: Caroline

Men GUD vilken otroligt innehålls rik och hjärligt berörande vers/dikt!! Verkligen vad varje hundägare bör tänka på....... Alla får sig nog en tankeställare. Det fick i alla fall jag.

Har man en hund så BÖR det kännas när man läser detta.....

2009-06-10 @ 10:10:02
URL: http://carolinehulinder.blogg.se/
Skrivet av: Gunilla

Den skulle ALLA hundägare läsa!!!

2009-06-10 @ 14:35:21
URL: http://www.cukids.se
Skrivet av: Frun

Å vad underbar!!! Man känner mycket för sin hund när man läser.

2009-06-10 @ 17:32:19
Skrivet av: mamsen

Den berörde verkligen.Snyft

2009-06-10 @ 19:45:09
Skrivet av: Jenny

Har läst denna förut, men den berör alltid lika mkt.... Den är sååå bra!

2009-06-10 @ 20:05:16
URL: http://jen81.blogg.se/

HÄR kan du skriva till mig!

Du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (frivilligt)

Adressen till din sida vill jag ha!

Varsågod å skriv!

RSS 2.0