God kväll!

Det här har varit en dag i djurens tecken! Morgonen började med att väckarklockan
ringde 5.30!! (Första gången på 4 veckor!!) Jag var mer död än levande eftersom
jag kollade på film till kl 2! Sen bar det av till stallet (stalljour)+ att vi skulle åka på
hopptävling i Bräcke, jag trodde det var i Brunflo så vi åkte lite väl tidigt.....
.men men, hellre för tidig än för sen ;-D Det gick kanon att lasta Fille idag!
Inget krångel alls, gick rakt på alla gånger (lastade även mellan klasserna) så det
känns skönt.
Fille skulle starta i 2 klasser. Och det gick kanon bra i båda klasserna!! FELFRI!!

YES!! Han är toppen den hästen! Men sen ska jag ge en eloge till Maria S som

ställde upp och red honom åt mig oxå! :) Jätte bra ridet!!

Vi kan ju dra det oxå, en gång för alla!
Den ständigt återkommande frågan::
-Varför rider jag honom inte själv på tävlingarna???
Jo, det finns några anledningar så jag kan dra några.
Jag ser det som så här: han är bara 4 år än och det är hans första tävlingar,
då tycker jag det är super bra att han har en lugn, stabil & trygg ryttare!
Maria har mer kunskap & erfarnehet när det gäller tävlingar än mig.
Jag vill ge honom en sån bra start i "karriären" som möjligt.
Han behöver inte mig än som sitter där och är närvös och flamsar ;-)
Jag har kommit fram till att Maria ska få tävla honom i år (om hon vill såklart)
så tar jag vid till våren då han har lite "kött på benen"....
Jag har MASSOR av år framför mig att tävla honom så jag har ingen brådska!
Jag vill hellre att det ska bli rätt från början den här gången.

Efter att vi kommit hem från tävlingen så var det hem och duscha & ta en
liten powernap sen iväg på Tottes hundkurs! Han var jätte duktig min lilla buse!
Det roligaste var att Tottes uppfödare Carina dök upp och tittade på!
Hon pratade om att dra ihop en träff med Tottes kullsyskon!
Det skulle verkligen vara SKIT ROLIGT!!

När hundkursen var klar så var det dags för ett SHS (Stödehästsällskap) möte.
Vi planerade in nästa hopptävling, 5 september! Anmäl er vetja!
-Helen, ska ni inte vara med på Susand?? ;-)

Nu längtar jag efter att få krypa ner i sängen och slö glo på tv:n.
I morgon börjar jag jobba efter 4 veckors ledighet....behöver jag säga att det känns motigt?



Bilder från tävlingen:
 <--i bilen upp :)   <--fika paus-->

Första klassen:



Fick rosett ♥


Andra klassen: Som ni ser är han rädd för dommartornet i början....fjant ;-)
 

Prisutdelning:
 

Ett bra team :-)
  ♥

Åsikter!!
Skrivet av: Marie J

Värsta dagen på året dagen innan man ska tillbaka på kneget, men jag tycker det blir kul när du är tillbaka

2009-08-09 @ 21:48:28
Skrivet av: Sofie

TACK gulliga Marie!! :)

2009-08-09 @ 21:51:29
URL: http://sgradin.blogg.se/
Skrivet av: Jenny

Duktig han är Fille! :)



Vilka höjder blire på hopptävlingen den 5 sep? Tänkte jag kanske skulle fråga syrran om hon ville starta Ebbe för första gången :)

2009-08-10 @ 11:20:27
URL: http://jen81.blogg.se/
Skrivet av: Jenny

Men åh, perfa! :) Äre nere på Lindberga eller? Ska surra med henne.. vem ska man anmäla sig till å så?

2009-08-10 @ 16:30:08
URL: http://jen81.blogg.se/
Skrivet av: Frun

Han är ju barra så cool Fille!

2009-08-10 @ 21:09:37
Skrivet av: Nikita

men de gick ju super å jobba idag, för du jobbade ju med mej :D mihhi !

2009-08-10 @ 22:55:20
URL: http://nikital.blogg.se/
Skrivet av: carro

Han verkar ju helt otrolig Fille!! Vad roligt att ha hitta den "rätta" hästen! Kan inte vara alla som gör det. Och sedan tycker inte jag alls att man behöver förklara för alla varför du inte rider honom själv på tävlingar. Det har folk inte med att göra!! Det är du som har betalat honom och som föder honom med mat och allt annat. Så då avgör du väl själv vem och när han ska ridas också! ;o))



Stor bamse-kram från svägerskan!!

2009-08-11 @ 06:45:22
URL: http://carolinehulinder.blogg.se/
Skrivet av: mamsen

håller med Carro! han är så fin och de är ett tjusigt ekipage Maria å Frille

2009-08-11 @ 09:30:37
Skrivet av: Therese - Mamma till Alfred och ängeln Lucas

Hmm, ja det var ju jag som undrade varför du inte red själv.... Tack för det mycket utförliga svaret :)

2009-08-12 @ 14:04:15
URL: http://tostberg.blogg.se/
Skrivet av: monke

Hmmm.. Du brukar juh alltid förvarna läsarna när du tar en blogg paus?! ;-)



Hoppas du har haft en trevlig sem, måste ses nått å ta en drink eller 2 :-)

Krams

2009-08-13 @ 10:03:05
URL: http://monkes.blogg.se/

HÄR kan du skriva till mig!

Du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (frivilligt)

Adressen till din sida vill jag ha!

Varsågod å skriv!

RSS 2.0