Ledig dag!

Idag är jag ledig, men har FULLT upp heeeeeeeeeela dagen.

Vi ska flytta. IGEN!!!!! Huset är sålt. Vi var med och bjöd en
bit men tycker inte att det är värt allt för mycket då det är en
hel del att göra på kåken....
Känns verkligen skit trist att flytta ifrån den här platsen,Överbyn.
Vi trivs med grannarna & det är gångavstånd till stallet....

Det är mycket känslor då det gäller den här flytten.
Jag känner besviken framför allt, över brutna löften...men det är bara
att gå vidare och inse att man inte kan lita på alla människor & vad
dom säger....image1486
Sen är det jobbigt att bara flytta igen....vi har bara bott här i 5 månader.
Ni vet väl hur mycket grejer man har.. och dessutom har vi lagt ner
ganska mycket tid på köket, renoveringen. Det var frivilligt men ändå.
Det tar tid att måla skåpluckor...fixa & måla taket & tapetsera.

Aja, tugga & svälj, man lär sig nåt nytt hela tiden.....

Så nu säger jag TACK för den här tiden till ev grannar som läser .........
Jag kanske inte kommer att vara så aktiv vid bloggen de närmsta dagarna.
Ha det bra mina vänner & NI andra.

Puss


.

Åsikter!!
Skrivet av: mamsen

Ja det är synd att det vart så här men rötägg kommer det alltid att finnas,men jag tror på ödet.............det finns en mening med allt.Jag tror det blir bra i alla fall bara du får klart. Kram

2008-01-29 @ 08:44:24
Skrivet av: Gittan

Min kära granne jag kommer att sakna dig, tycker det är synd att ni inte kan bo kvar, Nu när ni lagt ner så mycket arbete hade det väl kunna gått att komma överens om ett lämpligt pris. Men en del ska bara ha ut så mycket dom kan. Hoppas ni hittar ett trevligt ställe att bo på. Kram /Gittan

2008-01-29 @ 09:19:46
URL: http://gittanwb.blogg.se
Skrivet av: Anna S

Men gud va tråkigt att ni måste flytta därifrån. Ni som har lagt ner en massa jobb å så. Vart tar ni vägen nu då? Till stan? =) kram

2008-01-29 @ 09:31:28
URL: http://lakelanders.blogspot.com
Skrivet av: Caroline

Ja du, FY SJUTTON vad surt!! Tycker verkligen att det är förjävligt. Hoppas att det ni nu har fått tag på (?) kommer att kännas bra till slut då. :)
Alltid lika jobbigt att flytta, fast ännu mer då det är så starka känslor inblandad.
**kram på er båda!

2008-01-29 @ 09:50:55
URL: http://carolinehulinder.blogg.se
Skrivet av: Maria

Tja dom fick ju hjälp med en del renovering...
Tråkigt för er. vart tar ni vägen nu då?
Kram

2008-01-29 @ 09:57:56
URL: http://lofgrens.blogg.se
Skrivet av: Mallan

Nää va synd !! :/ Ha ni hittat en ny bostad nurå ? Jobbigt å flytta för man samlar ju på sig allt för mycke :p Men måste man så måste man :/

2008-01-29 @ 10:18:58
Skrivet av: Mia

Det suger fett!
Brutna löften är det värsta.
Hoppas verkligen att ert palats dyker upp snart.
Kram!

2008-01-29 @ 10:25:09
URL: http://woodland.blogg.se
Skrivet av: veronica.w.

Det låter jobbigt det där...hoppas det löser sig bra för er.
Kram

2008-01-29 @ 10:48:05
URL: http://veronica74.blogg.se
Skrivet av: Lizzen

Näeee fy fan va jobbigt.

2008-01-29 @ 10:52:08
Skrivet av: Anonym

Fan vad trist...men som sagt var allt har en mening...å ni får det säkert bättre dit ni kommer, men det är ju tungt när man är mitt i...
Tyvärr är det svårt å hitta människor å lita på...å det är jävligt tragiskt...Ha det i alla fall så bra det bara går...Å jag är säker på att ni fixar till det så att det blir bra.

2008-01-29 @ 11:10:07
Skrivet av: Anonym

Ja ja, om ni ville bo kvar, varför köpte ni det inte då? Det där huset har ju varit till salu hur läääänge som helst, det är väl ingen överraskning?
Jag hade gjort som husägaren, dom ville ju sälja och det är klart att man säljer till den som bjuder mest, konstigt vore annars... Eller!?

2008-01-29 @ 12:52:44
Skrivet av: Birke

Ja du, det var ju riktigt tråkigt för er. Hoppas att ni snart hittar något nytt där ni trivs och kan stanna.
Kram

2008-01-29 @ 13:13:48
Skrivet av: Anita

Vars går flyttlasset nu då??

2008-01-29 @ 13:31:52
Skrivet av: nikita

Vad tråkigt att ni måste flytta, ni som grejjat så mkt i huset :/ Vart flyttar ni nu då ?

2008-01-29 @ 13:45:41
URL: http://nikital.blogg.se
Skrivet av: Sofie

Tacl alla som skrivit snälla och stöttande kommentarer! Vi flyttar till Boda för er som ville veta :-)

Du ANONYMA, om du läst texten rikitgt så hade sett varför vi inte köpte det, det vart ett överpris enligt oss eftersom att det finns en hel del att göra där. Dessutom så var det inte högstbjudande från början utan vi hade förtur, men det där är detaljer som jag inte tänkte gå in på här!!!
-Och du, jag förstår att du är från byn eftersom du vet att det varit till salu en tid, varför vågar du inte stå för din åsikt och skriva ditt namn???
/s

2008-01-29 @ 14:53:33
Skrivet av: Ingvor

Ja varför skriva anonymt, fegisar, så klart de vill väl inte stå för vad de skriver dåligt eller så är de inte dina vänner.
kram

2008-01-29 @ 15:02:47
Skrivet av: Marie S

Hej på er. Hoppas att ni ska trivas i Boda. Huset ser fint ut. Slit inte ut er på flytten. Vi hörs och syns kram.

2008-01-29 @ 16:18:47
Skrivet av: Anonym

Även om jag oxå väljer å vara anonym (orsak...är trött på folk som dömmer mig för den de tror jag är...) men jag går i alla fall inte ut å är elak som anonym...Å du Sofie...elaka människor finns det gott om...man ska bara inte bry sig...men det är lättare sagt än gjort då man inte är på gott humör...Tror kanske att det är byavundsjuka du har att göra med (jag är inte från din by...men ack vad jag blivit drabbad av det själv...på min by...)
Är sååå jävla trött på såna människor...Försök bara å stäng av för dem..Sofie...Du är värd bättre än så!!! Hoppas flytten går bra å att du kommer trivas. Ha det!!

2008-01-29 @ 17:48:33
Skrivet av: Sofie

Anonym 2: Det var inte dig jag menade som du nog förstår :-) Tack för dina ord!!Kram**

2008-01-29 @ 18:04:34
Skrivet av: Josefin

så skönt och vara ledig Sofie
P.S du gör alltid så fina kort på dig sälv

kram!!

2008-01-29 @ 19:18:39
Skrivet av: Anita...

Stå på dig mot elaka kommentarer gumman!!Bra svarat!!Förmodligen nån som är avundsjuk!!

Kram!!!

2008-01-29 @ 19:45:17
Skrivet av: Sara

Tråkigt att ni måste flytta, hoppas verkligen att det till slut leder till ngt bra. Kramisar

2008-01-29 @ 22:06:19
Skrivet av: Anonym 1 (den elaka)

Men oj oj oj, nu vart man en elaking och fegis oxå, lite måste jag allt små le...
Ni bloggisar vill gärna ha kommentarer till era inlägg, så länge dom är postiva och påhejande, annars verkar det inte passa...
Jag läste visst ditt inlägg riktigt och jag hade inte heller köpt det där huset för ngt överpris, jag skulle inte köpt det för priset som det annonserats för heller. Fast det är tur att vi inte alla vill bo samma ställe eller i samma hus.

Det jag vill få fram är att du nu låter som ett offer och ivrigt påhejad av "med hållare", men om det är ditt drömställe, varför gjorde du inte ngt åt det tidigare? Tycker ändå du får skylla dej lite själv och vad gäller renoveringen så var du medveten om att du hyrde det.

Förtur på att köpa låter trevligt, men jag då inte heller skänkt efter sköna tusenlappar om jag hade chansen att tjäna ngr kronor, men det hade kanske du gjort om det var åt andra hållet, eller!?

/Den här elaking är inte från byn, tack och lov.

2008-01-29 @ 22:29:48
Skrivet av: Stina

Tråkigt att flytta när man egentligen inte vill. Håller tummarna för att det blir bra i alla fall. Lycka till!

2008-01-30 @ 02:04:01
URL: http://svenskhemmafru.blogg.se
Skrivet av: Sofie

Anonym: Det är väl klart att man vill ha posetiva kommentarer, vem faan vill ha negativa?!
Jag är inget offer, men är det fel att skriva i sin egen blogg hur man känner? Renoveringen, jag skrev ju att det var frivilligt!!
Och vet DU vad ett muntligt avtal är????? Jag hade definetivt stått för vad jag sagt.
Dessutom kan du försöka skriva att du inte är från byn men det förstår man ju, även om det är Ede, Viskan eller Stöde. Men det är ju solklart att du "ta illa vid dig" av det här inlägget och varför göra det om man inte har NÅGOT med det hela att göra???? Konstigt? JA!
/S

2008-01-30 @ 08:41:11
Skrivet av: Angelica

Tycker verkligen synd om er. Vad jobbigt när man väl fått till det och gjort sig hemmastadd =( Hoppas ni hittar nått riktigt bra ställe!
KRAM

2008-01-30 @ 10:04:24
URL: http://anga.blogg.se
Skrivet av: Elaking igen

Visst vet jag vad muntigt avtal är. Allt är inte svart eller vitt, man är sig själv närmast, det är säkert du också, därför du nu regagerar som du gör.
Trodde du var tuff nog att vilja ha både positiv och negativa kommentarer, det är det som får dig att växa och utvecklas framåt, för antar att du inte vill ha kompisar som bara håller med dig hela tiden, då har man inga riktiga vänner.

Du är ganska snabb att kasta ur dig "sanningar", hoppas det bara är nu för att du är arg och att det är på bloggen, för du vet faktiskt inte vem jag är och vart jag håller hus, för jag är verkligen inte från den byn eller ngn av hålorna runt omkring.

2008-01-30 @ 10:18:47
Skrivet av: Sofie

Anonym: Att jag var tuff nog? Så du tror att det är det de handlar om?
Och du tror att jag utvecklas framåt av dina kommentarer...?? Hehe.

Om du inte bor häromkring, hur kan du då veta vad jag var medveten om när jag hyrde huset och såna saker? Det vet väl bara hyresvärden och jag eller hur??:-)

Jag orkar inte ödsla energi på en människa som inte står för vem hon/han är. Fruktansvärt barnsligt.

Nu lägger JAG ner den här konversationen.

2008-01-30 @ 14:35:48
Skrivet av: Anonym

Men snälla nån... Hela livet är en lära och att ha förmågan att ta emot och förstå både postiv och negativ kritik gör oss alla bättre, så är det bara.
Naturligtvis är det väl inte av mig du ska utvecklas, du har som jag förstått ett stort umgänge och ett jobb, du som alla andra får väl höra när saker blir mindre bra, det är negativ kritik.

Jag har själv hyrt hus i min ungdom och jag la själv ner endel jobb i det huset, så det är inte konstigare än så, hade inte ni något speciellt avtal lär det väl vara ungefär lika.

Önskar dig lycka till i nya huset (dessutom finare i mitt tycke) och hoppas inte jag retat upp dig för mycket, det var iallafall inte meningen och egentligen var jag inte intresserad av händelsen från början.
Vi ses över en kopp kaffe lite senare.

2008-01-30 @ 15:07:55
Skrivet av: Anonym

men herre gud vilka knäppa människor det finns. Anonym måste söka hjälp och dessutom är personen en feg jävel.ojoj. Sofie bry dig inteom personen i fråga nåt mer

2008-01-30 @ 17:14:55
Skrivet av: Anita

Ojojoj va intressant det häääär blev Sofie, hur många besökare har du haft enligt statistiken??
När det är intriger växer iaf mitt antal besökare per dag..:-)

2008-01-30 @ 19:00:38
URL: http://krickelinan1971.blogg.se
Skrivet av: L.

Hittade hit via en länk på en av mina vänners sidor...
Om jag vore du skulle jag radera alla kommentarer från anonyma elakingen! Hon/han försöker bara provosera dig och du har roligare och trevligare saker att lägga energin på!!!
Du bestämmer vad du vill skriva om i din blogg och passar det inte den som läser behöver hon/han inte återkomma!!!
Kram!!!
PS; sorry att jag inte skriver mitt namn, men jag lämnar min mail istället ;o)

2008-01-31 @ 00:46:28
Skrivet av: eva

förlåt,glömde skriva mitt namn.Det var jag som skrev om knäppa människor

2008-01-31 @ 01:17:06
Skrivet av: Therese

Ojj, här var det livat Sofie :)
Jobbigt att behöva flytta igen, men det är väl bara att bita i det sura äpplet :(
Vart tar ni vägen nu då?
Kram**

2008-01-31 @ 09:49:20
URL: http://tostberg.blogg.se
Skrivet av: Gittan

WooW vilket rekord, tänk vad människor bryr sig, det är väl kul ha e´n bra dag /Gittan

2008-01-31 @ 11:50:11
URL: http://gittanwb.blogg.se
Skrivet av: Anonym

så synd att du ska flytta från det mysiga huset Sofie

kram!!

jag ska få se marie picasso

2008-01-31 @ 17:44:09
Skrivet av: Marie

Var skall ni flytta???

Kul att du har varit inne hos mig på min blogg!
Nu är jag nog tillbaks igen efter ett uppehåll från bloggen. Jag skall iallafall försöka att göra ett inlägg varje dag!
Ha en skön tordagskväll!

Kramar från Marie

2008-01-31 @ 20:12:09
URL: http://marie2u.blogg.se

HÄR kan du skriva till mig!

Du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (frivilligt)

Adressen till din sida vill jag ha!

Varsågod å skriv!

RSS 2.0