*Hundprat*

Igår kväll satt vi och kollade på Cesar-mannen som kan tala med hundar.
Han är ju bara helt fantastisk.

Men iaf så igår så handlade det om en kille och hans pojkväns
Chihuahua hane Paris (efter Paris Hilton så klart).
Killen berättade att han köpt hunden för att ha nån att klä på och pyssla om.
Hunden hade skor & diverse kläder på kroppen.
Inte nog med det, dom berättade för Cesar att hunden sällan fick vara
ute och promenera, utan han fick åka i väska
(ni vet en sån där hundväska) när dom gick ut.
Ett av problemen med denna hund enligt killarna var att han
drog fram skor och dyl i lägenheten på dagarna.
Han bet inte sönder dom bara "stökade" ner.

Vad tror ni Cesar sa var för anledning?
 
Hunden var så klart understimulerad, uttråkad & olycklig.
Sånt här gör mig så förbannad!!!!!!!!!!
Hur kan man skaffa en hund bara för att man vill ha nån att klä på???
Och sen inte vara ute med den utan ha den som en jävla docka?

Ang kläder så har jag mina hundar klädd när dom är klippt (på vintern),
pga att dom inte ska frysa.
Och visst tycker jag att det är roligt att ha nån cool tröja på dom om
dom ändå måste ha på sig nåt men det som gör mig upprörd är när
människor skaffar hundar (eller andra husdjur)
av helt fel anledning & utan att tänka efter på ansvaret det innebär.

Efter det programet så såg jag ett annat, då vart jag oxå upprörd.image1450
Det handlade om "pappas rika flicka" (el nåt sånt).
Hon hade ett antal Chihuahuas och skulle ha en fest.
En bit in på den stora festen så filmade dom partyt & den här tjejen.
Full, med hunden i ena handen och drinken i andra.
Dansades på dansgolvet! Till jätte hög musik! NORMALT???
Gaaaahhhhhhhhhhhhhhhh!

Aja, ni förstår nog budskapet nu, haha.

P&K

Åsikter!!
Skrivet av: Mia

Vissa borde verkligen ha djurförbud!
Förstår din reaktion.

2008-01-15 @ 10:57:27
URL: http://woodland.blogg.se
Skrivet av: Therese

Jag håller med dig fullständigt Sofie!
Jag äger faktiskt en galonoverall till Kompiz, enbart för att det fastnar så mycket snö på han när vi typ är ute och åker skoter o sånt (vid töväder alltså) Den har han fått använda tre gånger under sitt treåriga liv, två av gångerna var när det spöregnade och en nybadad Kompiz skulle ställas ut =)
Vill man ha en accecoar så finns det ju annat än en Chihuahua att köpa!!

2008-01-15 @ 11:40:58
URL: http://tostberg.blogg.se
Skrivet av: Kristina

Mhm, d e konstigt... För att köra bil ska man ha körkort, för att jobba ska man ha utbildning... men skaffa djur eller barn, det får vilken idiot som helst göra!

2008-01-15 @ 11:48:50
URL: http://ninnasblogg.blogg.se
Skrivet av: Sara

Ja en del människor är helknäppa! Man må väl förstå att den vill röra på sig och få leva som en hund. Tänk vad många djur som lider pga fel ägare.

2008-01-15 @ 12:55:15
Skrivet av: Gittan

Man ska inte skaffa hund om man inte har tid att motionera smt dressera dem det är min uppfattning.

2008-01-15 @ 14:44:00
URL: http://www.gittanwb.blogg.se
Skrivet av: Carro

Jag förstår.

2008-01-15 @ 15:33:34
URL: http://carolinehulinder.blogg.se
Skrivet av: britten

jättebra rytet ! såg programet och håller med dig till 100----mooorrrr

2008-01-15 @ 16:20:55
URL: http://pyrobritt.blogg.se
Skrivet av: Anna S

Men om du bara visste va Alisa är fin i Pumps och trikåer. Det är det jag har henne till. Att klä upp i olika utstyrslar. Nä nu måste jag skynda mej på med pyjamasen på henne. hehe kram/grillkotten

2008-01-15 @ 20:06:26
URL: http://lakelanders.blogspot.com

HÄR kan du skriva till mig!

Du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (frivilligt)

Adressen till din sida vill jag ha!

Varsågod å skriv!

RSS 2.0