Tips!

Skönhetstips för vintertrötta kroppar..


Läppar:
På vintern är läpparna torra och fnasiga. För att få bukt på problemet kan du:
- Borsta dem försiktigt med en mjuk tandborste och kallt vatten.
- Istället för läppstift använd ett vårdande läppglans med lite färg, eller bara läppenna med läppbalsam.
- Smeta in dem med honung/olivolja innan du lägger dig på kvällen.

Hår:
- Hemma-hårinpackning: Blanda olivolja och en äggula. Massera in i håret, låt sitta ca 15 minuter. Skölj och schamponera.
- Skölj håret med kallt vatten i en minut efter schamponering.
- Ät ca 1 msk olivolja eller rapsolja varje dag.
- Se till att du får i dig D-vitamin på vinterhalvåret. På sommaren tar solljuset hand om det åt dig.
- Mjölkallergisk/laktosintolerant? Undvik mjölk! För dig innebär det även håravfall.

Händer:
- Ha handvårdskräm i handväskan, smörj in ofta.
- Du kan ha lite pressad citron i vatten i en flaska på toaletten. Avsluta handtvättningen med att skölja med citronvattnet.
- För händer med förhårdnader: Blanda 1 dl grovt socker i 1 tsk olivolja. Blanda i flytande honung tills massan känns bra att arbeta med. Massera in i händerna i ett par minuter. Skölj och torka. Avsluta med handkräm.

Hud:
Smörj in torra hudpartier med olivolja. Skönhetsdrottningen Sofia Loren säger att olivolja är hennes skönhetstips nr 1.

Armbågar:
Vinterarmbågarna kan misstas för utvalda kroppsdelar på en elefant, så hårda och sträva kan de bli. Smörj in flitigt med mycket fet kräm. Testa även pressad citronsaft, dock inte på sprickor.
Jag rekomenderar även Body Shops bodybutter, funkar för mig! (bara jag smörjer,vill säga ;)


Lycka till :-)


Åsikter!!

HÄR kan du skriva till mig!

Du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (frivilligt)

Adressen till din sida vill jag ha!

Varsågod å skriv!

RSS 2.0