Tips!!

Riktiga  kvinnors tips!

  Husmorstips 1:
  Tryck en liten skumgodis i  botten på glasstruten, så rinner inte glassen
  ut.
  Riktiga kvinnors tips:
  Sug ut glassen genom botten på struten, va fan, förmodligen ligger du
  ändå på soffan och äter den.

  Husmorstips 2:
  För att  hindra potatisen från att gro, lägg ett äpple i potatispåsen.
  Riktiga  kvinnors tips:
  Köp pulvermos, det håller ett år.

  Husmorstips  3:
  När det står i kakreceptet att du ska strö kakformen med ströbröd,
  använd lite kakmix istället, så blir det inte vita fläckar på den
  färdiga kakan.
  Riktiga kvinnors tips:
  Gå till bageriet. De kan till  och med dekorera kakan åt dig.

  Husmorstips 4:
  Om du råkar  salta maten för mycket under kokningen, lägg i en skalad
  potatis, som suger  upp överblivet salt ur maten på ett ögonblick.
  Riktiga kvinnors tips:
  Om  du saltar maten för mycket under kokning, så tråkigt då. Upprepa
  efter mig  Riktiga kvinnors motto: Som jag lagar maten, så äter du den
  och så vill du  ha den.

  Husmorstips 5:
  Linda in sellerin i aluminiumfolie när  du lägger den i kylskåpet och den
  håller sig färsk i flera veckor.
  Riktiga kvinnors tips:
  Selleri? Aldrig hört talas om.

  Husmorstips 6:
  Pensla pajskalet med lite vispat ägg för att göra den  glansig.
  Riktiga kvinnors tips:
  På de frysta pajförpackningarna står det  inget om pensling med ägg,
  alltså behövs det inte.

  Husmorstips 7:
  För att bota huvudvärk: Ta en lime, dela den i två delar  och massera din
  panna med dem. Dunkandet försvinner.
  Riktiga kvinnors  tips:
  Ta en lime, blanda den med Tequila. Kyl och drick. Du kanske  fortfarande
  har huvudvärk, men vem bryr sig.

  Husmorstips 8:
  Om du har svårt att öppna burkar, prova latexdiskhandskar De ger ett
  grepp som inte glider och gör burköppnandet enkelt.
  Riktiga kvinnors  tips:
  Be ''Den onödige'' att öppna, han sitter ändå bara på sin ända och ser
  tv.

  Husmorstips 9:
  Släng inte överblivet vin. Frys ner  det till iskuber för kommande grytor
  och såser.
  Riktiga kvinnors tips:
  Överblivet vin ?????







Åsikter!!
Skrivet av: Fru Norbäck

HAHA!! PRECIS min humor!

2007-02-03 @ 11:01:48
Skrivet av: sofie

Ja visst är dom bra?! Jag konstaterade att jag är nog en riktig kvinna jag, haha! Du då, husmor eller? *fniss*

2007-02-03 @ 13:08:19

HÄR kan du skriva till mig!

Du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (frivilligt)

Adressen till din sida vill jag ha!

Varsågod å skriv!

RSS 2.0